1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer>
Έχουμε 60 επισκέπτες συνδεδεμένους

Διδακτική Φιλολογικών Μαθημάτων

PDF Εκτύπωση E-mail

5_eduE-learning Ετήσιο Πρόγραμμα:

Διδακτική Φιλολογικών Μαθημάτων

Διάρκεια Προγράμματος: 12 μήνες

Σύνολο Θεματικών Ενοτήτων: 20 (420 ώρες) 

 

 

Θεματικές Ενότητες του Προγράμματος


1.  Γενική διδακτική

Βασικές παιδαγωγικές έννοιες, Εκπαιδευτική πολιτική και φιλολογικά μαθήματα, Το κοινωνικό πλαίσιο της μάθησης, Διδακτικές αρχές διαπροσωπικής επικοινωνίας, Ο παιδαγωγικός διάλογος, Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία, Διδακτικός σχεδιασμός, Στοχοθεσία, Μεθοδολογία σχεδιασμού σχεδίων μαθήματος, Φάσεις και πορεία της διδασκαλίας, Διδακτικές μέθοδοι, Σχεδιάζοντας και υλοποιώντας μικροδιδασκαλία, Αξιολόγηση μαθητών, Αξιολόγηση εκπαιδευτικού, Αξιολόγηση της διδασκαλίας

2) Διδακτική με νέες τεχνολογίες

 Εκπαιδευτική πολιτική και νέες τεχνολογίες, Η χρήση των λογισμικών στα φιλολογικά μαθήματα, Σχεδιάζοντας και υλοποιώντας διδασκαλία με τη χρήση ΤΠΕ, Διαδραστικός πίνακας και εκπαίδευση, Χρήση των υπηρεσιών WEB2 στην εκπαιδευτική πράξη, Ο ρόλος του εκπαιδευτικού, Κριτική προσέγγιση στη χρήση των ΤΠΕ, Ενδεικτικά σχέδια μαθήματος

 3) Μέθοδος Project στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση

Σύντομη Ιστορική Ανασκόπηση της Μεθόδου, Ερευνητική Εργασία στο Νέο Λύκειο, Τα Οφέλη της Μεθόδου Project, Θεωρητικές Προσεγγίσεις, Πρακτική Θεμελίωση της Μεθόδου Project, Η Συμβολή των Νέων Τεχνολογιών, Αναζητώντας Υλικό: Απο τη Σχολική Βιβλιοθήκη στο Διαδίκτυο, Αξιολόγηση, Ο Ρόλος του Εκπαιδευτικού, Προετοιμασία και Εφαρμογή ενός Σχεδίου Εργασίας στο Λύκειο, Κατάρτιση Ενηλίκων και Εφαρμογές της Μεθόδου Project στην Εκπαίδευση Ενηλίκων, Εφαρμοσμένη Πρόταση Αξιολόγησης, Ενδεικτικό Υπόδειγμα Παρουσίασης Σχεδίου Εργασίας, Σχέδιο Εργασίας για τη μελέτη της Τοπικής Λογοτεχνίας και Ιστορίας του Νομού Μεσσηνίας, Μέθοδος Project στο Λύκειο: Συνδυάζοντας την Τέχνη με τη Διαπολιτισμικότητα στη Μεσόγειο, Δημοκρατία, Κοινωνία και Σχολείο: Η Σημασία της Συμμετοχής, Διδακτική της Αγγλικής Γλώσσας με τη μέθοδο Project στην Τεχνική Εκπαίδευση και τα Ι.Ε.Κ

4) Διδακτική των Αρχαίων Ελληνικών από πρωτότυπο στο γυμνάσιο

 Αναλυτικό πρόγραμμα, προκλήσεις και προοπτικές, Κατανομή ύλης, Τεχνικές προσέγγισης των κειμένων με έμφαση στη διαχρονία της γλώσσας και τη σύνδεση με το σήμερα, Ιστορία της Αρχαίας Ελληνικής Γραμματείας και γραμματολογική ένταξη των κειμένων, Διδακτική της γραμματικής και του συντακτικού, Τεχνικές δημιουργίας λεξιλογικών, γραμματικών και συντακτικών ασκήσεων, Η χρήση των παράλληλων κειμένων, Δημιουργία διαγωνισμάτων- σχεδιασμός, αξιολόγηση, έμφαση στα ζητήματα διαβαθμισμένης δυσκολίας, Ενδεικτικά σχέδια μαθήματος

5) Διδακτική των Αρχαίων Ελληνικών από πρωτότυπο στο λύκειο

 Αναλυτικό πρόγραμμα, προκλήσεις και προοπτικές, Κατανομή ύλης, Τεχνικές προσέγγισης των κειμένων, Διδακτική των Αρχαίων Ελληνικών στην κατεύθυνση, Ιστορία της Αρχαίας Ελληνικής Γραμματείας και γραμματολογική ένταξη των κειμένων, Διδακτική της γραμματικής και του συντακτικού, διαφοροποίηση στα μαθήματα γενικής παιδείας και κατεύθυνσης, Τεχνικές δημιουργίας ερμηνευτικών, λεξιλογικών, γραμματικών και συντακτικών ασκήσεων, Νέες διδακτικές πρακτικές βιωματικής μάθησης, Δημιουργία διαγωνισμάτων- σχεδιασμός , αξιολόγηση, έμφαση στα ζητήματα διαβαθμισμένης δυσκολίας, Ενδεικτικά σχέδια μαθήματος, Τράπεζα Θεμάτων (διαχείριση- αξιολόγηση)

6) Άγνωστο θέμα στο λύκειο- διδασκαλία γραμματικής συντακτικού

 Τεχνικές στην προσέγγιση του αγνώστου θέματος, Ζητήματα γραμματικής και συντακτικού, Σχεδιασμός ασκήσεων γραμματικής, συντακτικού, βασισμένες στα κείμενα, Κριτήρια επιλογής κειμένων, Πορεία της διδασκαλίας, Κατανομή του χρόνου και της ύλης, Αξιολόγηση της μετάφρασης στο άγνωστο θέμα, Κειμενικά είδη- προσεγγίσεις σε ζητήματα γραμματολογίας

7) Αρχαία Ελληνικά από μετάφραση στο γυμνάσιο

 Αναλυτικό πρόγραμμα, Σκοποί και στόχοι του μαθήματος, Κειμενικά είδη και η θέση τους στη γραμματολογία, Προετοιμάζοντας τη διδασκαλία, Ο ρόλος της δραματοποίησης στη διδασκαλία της τραγωδίας και της κωμωδίας, Χρήση νέων τεχνολογιών στη διδακτική πράξη, Ερμηνευτική προσέγγιση των έργων: oρόλος του εκπαιδευτικού και των μαθητών, Δημιουργία ασκήσεων και ομαδικών δραστηριοτήτων, Ζητήματα αξιολόγησης

8) Νέα Ελληνική Γλώσσα στο γυμνάσιο

 Σκοποί και στόχοι του αναλυτικού προγράμματος, Η λογική των σχολικών εγχειριδίων, Σχεδιάζοντας τους σκοπούς και τους στόχους της διδασκαλίας,  Σχεδιασμός διδασκαλίας της Έκθεσης από τη θεωρία στην πράξη, Επιλογή συμπληρωματικών κειμένων μελέτης,  Επιλογή οπτικοακουστικού υλικού,  Ζητήματα θεωρίας και διδακτικής της γραμματικής και του συντακτικού της Νέας Ελληνικής,  Ορθογραφία,  Κατασκευή λεξιλογικών ασκήσεων, Κατασκευή διαγωνισμάτων,  Ζητήματα αξιολόγησης

9) Νέα Ελληνική Γλώσσα στο λύκειο

 Σκοποί και στόχοι του αναλυτικού προγράμματοςΗ λογική των θεματικών ενοτήτων, Χρήση σχολικών εγχειριδίων στη διδακτική πράξη, Σχεδιάζοντας τους σκοπούς και τους στόχους της διδασκαλίας, Σχεδιασμός διδασκαλίας της Έκθεσηςαπό τη θεωρία στην πράξη, Επιλογή συμπληρωματικών κειμένων μελέτης, Επιλογή οπτικοακουστικού υλικού, Ζητήματα θεωρίας, Κατασκευή λεξιλογικών ασκήσεων, Κατασκευή διαγωνισμάτων, Ζητήματα αξιολόγησης


10) Η Νέα Ελληνική Λογοτεχνία στο γυμνάσιο και το λύκειο

Σκοποί και στόχοι του αναλυτικού προγράμματος, Η λογική των θεματικών ενοτήτων, Διαχρονία των κειμένων, Προσεγγίσεις στα κειμενικά είδη, Ερμηνεία των κειμένων, Κατασκευή ερωτήσεων και ο ρόλος τους στην πορεία της διδασκαλίας, Νοηματοδότηση ερωτήσεων και δραστηριοτήτων, Χρήση της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας, Διαφοροποίηση της διδασκαλίας στο λύκειο και ο ρόλος του αγνώστου κειμένου

11) Λατινικά 

Σκοποί και στόχοι του αναλυτικού προγράμματος, Από την ιστορία της Λατινικής Γραμματείας στο κείμενο, Επεξεργασία του κειμένου, Διδασκαλία γραμματικής- συντακτικού με έμφαση στη διδακτική των σύνθετων φαινομένων,  απαιτήσεις των εξετάσεων, Σχεδιάζοντας κειμενοκεντρικές ερωτήσεις αξιολόγησης στη γραμματική και το συντακτικό, Τεχνικές μετάφρασης λεξιλογίου και αρχικών χρόνων, Σχεδιασμός διαγωνισμάτων, Ενδεικτικά σχέδια μαθήματος

 

12) Ιστορία στο γυμνάσιο και το λύκειο 

Από το αναλυτικό πρόγραμμα στη διδακτική πράξη, Χρήση των ιστορικών πηγών, Μεθοδολογία εύρεσης αξιολόγησης και αξιοποίησης ιστορικών πηγών για την διδακτική πράξη, Δημιουργία ερωτήσεων αξιολόγησης, Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και ανακαλυπτική μάθηση, Ο ρόλος της τοπικής ιστορίας, Η έννοια της ιστορικής συνέχειας από την αρχαιότητα έως σήμερα, Ο ρόλος των κοινωνικών και οικονομικών συμφραζομένων στην πορεία της ιστορίας, Η χρήση των ειδικών λογισμικών στη διδακτική πράξη, Σχέδια μαθήματος

 

13) Φιλοσοφία 

Προσεγγίζοντας την Προσωκρατική Φιλοσοφία, Σωκράτης- Πλάτων- Αριστοτέλης- Στωικοί, Σύγχρονη Φιλοσοφία, Η έννοια του Αγαθού

   

14) Τεχνικές αξιολόγησης και διόρθωσης στο γυμνάσιο ανά μάθημα και τάξη

15) Τεχνικές αξιολόγησης και διόρθωσης στο λύκειο ανά μάθημα και τάξη 

 



Επιμορφωτές και Συγγραφική Ομάδα του Εκπαιδευτικού Υλικού

Επιστημονικός υπεύθυνος: Νικολιδάκης Συμεών, Φιλόλογος, msc Φιλοσοφίας

Συγγραφείς εκπαιδευτικού υλικού:

Αναστασίου Θωμάς, Ιστορικός, msc Ιστορίας

Αργυριάδης Αλέξανδρος, Φιλόλογος, διδάκτωρ Ειδικής Αγωγής

Δακρότσης Δημήτριος, διδάκτωρ Φιλοσοφίας

Καλεράντε Ευαγγελία, διδάκτωρ Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης, επίκουρος καθηγήτρια

Σκλείδα Σοφία, Φιλόλογος, διδάκτωρ Συγκριτικής Γραμματολογίας

Τσουρέας Γεώργιος, Φιλόλογος, υπεύθυνος εκδόσεων Τσουρέα

Τσάνταλη Καλλιόπη, Φιλόλογος, ερευνήτρια

Χαρακόπουλος Χρήστος, Φιλόλογος


Ποιοι Μπορούν να παρακολουθήσουν το πρόγραμμα Διδακτική Φιλολογικών Μαθημάτων
  • Φιλόλογοι
  • Δάσκαλοι
  • Φοιτητές (αντίστοιχων επιστημονικών ειδικοτήτων)
Η παρακολούθηση του προγράμματος αναμένεται να ωφελήσει τους συμμετέχοντες, τόσο γνωστικά όσο και επαγγελματικά. Συγκεκριμένα όλοι όσοι ολοκληρώσουν επιτυχώς το πρόγραμμα αναμένεται να έχουν αποκτήσει:
  • Γνώση των σύγχρονων μεθόδων διδακτικής
  • Δυνατότητα χρήσης της τεχνολογίας και των αντίστοιχων λογισμικών για τα θεωρητικά μαθήματα
  • Θεωρητική προσέγγιση των γνωστικών αντικειμένων
  • Αποτελεσματικές μεθόδους προσέγγισης των ουμανιστικών σπουδών
  • Σύνδεση των θεωρητικών γνωστικών ενοτήτων με αρχειακό υλικό, ιστορικά συγκείμενα και ιστορικά εκθέματα
  • Τεχνικές ανάπτυξης ενδιαφερόντων στους μαθητές
  • Αυξημένα Επαγγελματικά Προσόντα επικυρωμένα με βεβαίωση παρακολούθησης

Διαδικασία Εγγραφής-Δίδακτρα -Δικαιολογητικά

Δίδακτρα: 700€ (καταβάλλονται σε 10 ισόποσες δόσεις των 70€ ή εφ άπαξ με την εγγραφή και με έκπτωση 100€ (τελικό ποσό 600€)

Αίτηση (ΕΝΤΥΠΟ ΑΙΤΗΣΗΣ), απλή φωτοτυπία ταυτότητας και απλή φωτοτυπία πτυχίου ή απλή φωτοτυπία βεβαίωσης φοίτησης (για τους φοιτητές)



Εξ Αποστάσεως και E-learning Εκπαίδευση: Τι πρέπει να γνωρίζουν οι επιμορφούμενοι

 

Ε-learning είναι η διαδικασία εκμάθησης μέσα από τις σύγχρονες τεχνολογίες.

Στο σημερινό κοινωνικοοικονομικό περιβάλλον, η δια βίου εκπαίδευση και επαγγελματική κατάρτιση αποτελεί για όλους τους, επιτακτική ανάγκη.

Το e-learning έρχεται στο σημείο αυτό να προσφέρει λύσεις και σημαντικά οφέλη σε επιχειρήσεις, και μεμονωμένα άτομα που θέλουν να επιμορφωθούν, να αποκτήσουν νέες γνώσεις, να αυξήσουν τα τυπικά τους προσόντα, να βοηθηθούν σε διαγωνισμούς και να αξιοποιήσουν τον ελεύθερο χρόνο τους.

Στο ΑΙΕ τα προγράμματα e-Learning υλοποιούνται με τη χρήση απλού λογισμικού (εκπαιδευτική πλατφόρμα), προσαρμοσμένου στις αρχές της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Η εκπαιδευτική πλατφόρμα αποτελεί στην ουσία έναν διαδικτυακό τόπο, μέσω του οποίου γίνεται η διαχείριση των ηλεκτρονικών ομάδων-τάξεων και παρέχεται η πρόσβαση των χρηστών σε αυτές.

Κάθε ηλεκτρονική τάξη-ομάδα αποτελεί προσομοίωση μιας παραδοσιακής αίθουσας διδασκαλίας. Ο χρήστης έχει τη δυνατότητα πρόσβασης σε αυτήν μέσω προσωπικού κωδικού και μπορεί να πλοηγηθεί 24 ώρες το 24ωρο: στα μαθήματα, στους οδηγούς μελέτης, στα τεστ και στις ανακοινώσεις της γραμματείας.

Το εκπαιδευτικό υλικό του προγράμματος διατίθεται σταδιακά, περίπου ανά 25 μέρες μέσω των ηλεκτρονικών τάξεων-ομάδων.

Ο εκπαιδευόμενος, αφού ολοκληρώσει τη μελέτη της εκάστοτε διδακτικής ενότητας, καλείται να υποβάλει ηλεκτρονικά και βάσει του χρονοδιαγράμματος που έχει ανακοινωθεί από τον εκπαιδευτή του, το αντίστοιχο τεστ.

Παράλληλα, παρέχεται πλήρης εκπαιδευτική υποστήριξη δεδομένου ότι ο εκπαιδευόμενος μπορεί να απευθύνεται ηλεκτρονικά και τηλεφωνικά στον υπεύθυνο εκπαιδευτή του τμήματος.



Τα πλεονεκτήματα του e-learning

  • Δεν υπάρχουν περιορισμοί στο χρόνο και τον τόπο διεξαγωγής των μαθημάτων: Ο εκπαιδευόμενος μπορεί 24 ώρες το 24ωρο να έχει πρόσβαση στην πλατφόρμα, άρα και στο μάθημα ή το τεστ που τον ενδιαφέρει.
  • Όλοι μπορούν να παρακολουθήσουν ένα e-learning πρόγραμμα σε όποιο μέρος του κόσμου και αν βρίσκονται. Δεν υπάρχουν μετακινήσεις, ταξίδια και συγκεκριμένες ώρες μαθημάτων.
  • Έχει χαμηλά δίδακτρα.
  • Έχει πλούσιο και σύγχρονο εκπαιδευτικό υλικό, που συνοδεύεται από εικόνες, video, ling σε ηλεκτρονικές βιβλιοθήκες και άλλους εκπαιδευτικούς φορείς.
  • Προωθεί την ενεργή συμμετοχή του εκπαιδευόμενου, μέσω των τεστ και των εργασιών.
  • Παρέχει αυτονομία μάθησης και βοηθά τον εκπαιδευόμενο να «μάθει και να μελετήσει» με τους δικούς του ρυθμούς.
  • Υπάρχει άμεση αξιολόγηση για τον εκπαιδευόμενο, αφού την ώρα που υποβάλει τις εργασίες ή τα τεστ, ενημερώνεται για το αποτέλεσμά τους.


Η Εκπαιδευτική πλατφόρμα του Ανοικτού Ιδρύματος Εκπαίδευσης

http://www.e-anoikto.edu.gr/elearning/dmz/dmz/

  • Είναι εύχρηστη, και εξασφαλίζει άνετη και αποτελεσματική παρακολούθηση των μαθημάτων, μέσα από τον προσωπικό σας υπολογιστή.
  • Δίνει τη Δυνατότητα να αποθηκεύσετε το υλικό στον υπολογιστή σας.
  • Το περιβάλλον, οι οδηγίες, τα μαθήματα και τα τεστ είναι όλα φτιαγμένα στην Ελληνική Γλώσσα.
  • Ο πυρήνας του συστήματος αναπτύσσεται και παράγεται στο Πανεπιστήμιο της Ζυρίχης από το 1999.
  • Το σύστημα έχει λάβει την υψηλότερη βαθμολογία στην κατηγορία «Courseware», από τη διαδικτυακή πύλη της UNESCO.
  • Επίσης έχει κερδίσει το βραβείο MedidaPrix 2000, που είναι το πιο σημαντικό βραβείο e-learning σε χώρες όπως η Αυστρία, η Γερμανία και η Ελβετία.

Πληροφορίες - Εγγραφές

Τηλέφωνα:210.3846930    E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε. ΕΝΤΥΠΟ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ



 

Είσοδος e-learning

Περιοδικό e-merologio

  
Το ΑΙΕ στα social NetworksΤο ΑΙΕ στα social Networks