1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer>
Έχουμε 127 επισκέπτες συνδεδεμένους

Εισαγωγή στη Φιλοσοφία

PDF Εκτύπωση E-mail

filosofia_2015E-learning Ταχύρρυθμο Πρόγραμμα:

Εισαγωγή στη Φιλοσοφία

Διάρκεια Προγράμματος: 4 μήνες     Σύνολο μαθημάτων: 6     

Αναλογία σε διδακτικές ώρες: 120

Δίδακτρα: 160€,  Άνεργοι: 120€ (κάτοχοι κάρτας ανεργίας)


Μαθήματα

1. Φιλοσοφία: Επιβιώματα- Αναβιώσεις – Πολιτισμικό Σύστημα

  • Χρησιμότητα της Φιλοσοφίας
  • Παράμετροι Προσέγγισης της Φιλοσοφίας
  • Εργαλεία της Φιλοσοφίας
  • Η φιλοσοφία μέσα από το μικροσκόπιο της επιστήμης

2. Θεματικές Προσεγγίσεις Φιλοσοφίας από τους προσωκρατικούς ως τους σοφιστές

  • Οι Ίωνες Φιλόσοφοι και οι απαρχές του φιλοσοφικού στοχασμού 
  • Πυθαγόρας και Πυθαγόρειοι : Μια νέα αντίληψη του κόσμου και των φυσικών πραγμάτων 
  • Ηράκλειτος: ο σκοτεινός φιλόσοφος και οι απόψεις του για τον Θεό, τον άνθρωπο και τον κόσμο 
  • Ξενοφάνης: αίσθηση της εμπειρικής πραγματικότητας και νέες αντιλήψεις για το Θείο 
  • Εμπεδοκλής: Οι θεωρίες των παλαιοτέρων και οι σύγχρονοι προβληματισμοί 
  • Παρμενίδης ο Ελεάτης 
  • Η Αρχαία Σοφιστική

3. Θεματικές Προσεγγίσεις Φιλοσοφίας από το Σωκράτη ως τους Στωικούς

  • Το «Δαιμόνιο» στο Σωκράτη 
  • Ἓν οἶδα ὅτι οὐδὲν οἶδα 
  • Ηθικές προσεγγίσεις στο Σωκράτη 
  • Το Πλατωνικό Σύστημα 
  • Η Δικαιοσύνη στην Πολιτεία του Πλάτωνα 
  • Δικαιοσύνη στην Πολιτεία του Πλάτωνα και ηθικές προσεγγίσεις 
  • Η ηθική του Αριστοτέλη 
  • Μεσότητα 
  • Στωική φιλοσοφία 
  • Η ιστορία του στωικισμού 
  • Ο Λόγος και η λογική στους Στωικούς 
  • Η Φύση στους Στωικούς

4. Συνέχεια και εξέλιξη της Δυτικής Φιλοσοφίας : Εξαιρέσεις και Συνάφειες

  • Περίοδοι- σταθμοί στην αρχαιότητα: από την οντολογία στην ηθική Φιλοσοφία και από τον ανθρωποκεντρισμό στο Χριστιανισμό 
  • Νεώτερη και σύγχρονη Φιλοσοφία 
  • Συγχύσεις, λογικά άλματα και υπερβάσεις ως προς το ρόλο της Φιλοσοφίας 
  • Ο εκπαιδευτικός ρόλος της Φιλοσοφίας 
  • Αντιστοίχιση της Φιλοσοφίας με την επιστήμη και την Ψυχολογία 
  • Αγαθό και κακό: Πλαισίωση και τεκμηρίωση των πολιτισμικών παραμέτρων ως συστημάτων αξιών 
  • Αμφισβητήσεις – Επαναπροσεγγίσεις- προβληματισμοί: διαχρονική αξία του «γιατί» στη φιλοσοφία

5. Σύγχρονοι Φιλοσοφικοί Προβληματισμοί

  • Συστήματα δυτικής Φιλοσοφίας 
  • Η Βιοηθική ως αναγκαιότητα της συγχρονικότητας 
  • Φιλοσοφία και Περιβάλλον: Η διαρκής απαίτηση αναπροσαρμογής των αξιών με βάση τις συνθήκες των νέων εξελίξεων 
  • Τεχνολογική εξέλιξη, επιστήμη, αξίες: Η ανάγκη προσαρμογής της Φιλοσοφίας σύμφωνα με τις νέες οπτικές 
  • Ηθική της εργασίας ως προβληματισμός της καθημερινότητας 
  • Φιλοσοφία και νεολογισμοί: Η προσαρμοστικότητα της Φιλοσοφίας στους νέους εννοιολογικούς ορίζοντες (Συναισθηματική νοημοσύνη, έννοια του προσωπικού δεδομένου, διαφορετικότητα και κοινωνική υπόσταση, διαπολιτισμική προσαρμογή αξιών)

6. Διδακτική της Φιλοσοφίας

  • Βασικές παιδαγωγικές έννοιες 
  • Εκπαιδευτική πολιτική και Φιλοσοφία 
  • Διδακτικές αρχές διαπροσωπικής επικοινωνίας 
  • Ο παιδαγωγικός διάλογος 
  • Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία 
  • Διδακτικός σχεδιασμός 
  • Στοχοθεσία 
  • Φάσεις και πορεία της διδασκαλίας 
  • Διδακτικές μέθοδοι 
  • Σχεδιάζοντας και υλοποιώντας μικροδιδασκαλία

7. Εκπόνηση Τελικής Εργασίας (προαιρετική)

  • Η μεθοδολογία βασίζεται στο αντίστοιχο e-learning σεμινάριο
  • Έκταση 2.500 – 5.000 λέξεις
  • Το θέμα αποφασίζεται σε συνεννόηση με τον υπεύθυνο
  • Δυνατότητα διαδικτυακής συμβουλευτικής συνάντησης
  • Ελεύθερη πρόσβαση στη βιβλιοθήκη του ΑΙΕ

 


 

Επιστημονικός υπεύθυνος- Σχεδιασμός Προγράμματος: Δακρότσης Δημήτριος, διδάκτωρ Φιλοσοφίας

 Συγγραφείς εκπαιδευτικού υλικού:

Νικολιδάκης Συμεών, Φιλόλογος, MSc Φιλοσοφίας

Καλεράντε Ευαγγελία, διδάκτωρ Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης, επίκουρος καθηγήτρια

Τσάνταλη Καλλιόπη, Φιλόλογος, ερευνήτρια


 

Τα πλεονεκτήματα του e-learning

  • Δεν υπάρχουν περιορισμοί στο χρόνο και τον τόπο διεξαγωγής των μαθημάτων: Ο εκπαιδευόμενος μπορεί 24 ώρες το 24ωρο να έχει πρόσβαση στην πλατφόρμα, άρα και στο μάθημα ή το τεστ που τον ενδιαφέρει.
  • Όλοι μπορούν να παρακολουθήσουν ένα e-learning πρόγραμμα σε όποιο μέρος του κόσμου και αν βρίσκονται. Δεν υπάρχουν μετακινήσεις, ταξίδια και συγκεκριμένες ώρες μαθημάτων.
  • Έχει χαμηλά δίδακτρα.
  • Έχει πλούσιο και σύγχρονο εκπαιδευτικό υλικό, που συνοδεύεται από εικόνες, video, ling σε ηλεκτρονικές βιβλιοθήκες και άλλους εκπαιδευτικούς φορείς.
  • Προωθεί την ενεργή συμμετοχή του εκπαιδευόμενου, μέσω των τεστ και των εργασιών.
  • Παρέχει αυτονομία μάθησης και βοηθά τον εκπαιδευόμενο να «μάθει και να μελετήσει» με τους δικούς του ρυθμούς.
  • Υπάρχει άμεση αξιολόγηση για τον εκπαιδευόμενο, αφού την ώρα που υποβάλει τις εργασίες ή τα τεστ, ενημερώνεται για το αποτέλεσμά τους.


Η Εκπαιδευτική πλατφόρμα του Ανοικτού Ιδρύματος Εκπαίδευσης

 

http://85.25.194.17/AnoiktoOLAT/dmz/

  • Είναι εύχρηστη, και εξασφαλίζει άνετη και αποτελεσματική παρακολούθηση των μαθημάτων, μέσα από τον προσωπικό σας υπολογιστή.
  • Δίνει τη Δυνατότητα να αποθηκεύσετε το υλικό στον υπολογιστή σας.
  • Το περιβάλλον, οι οδηγίες, τα μαθήματα και τα τεστ είναι όλα φτιαγμένα στην Ελληνική Γλώσσα.
  • Ο πυρήνας του συστήματος αναπτύσσεται και παράγεται στο Πανεπιστήμιο της Ζυρίχης από το 1999.
  • Το σύστημα έχει λάβει την υψηλότερη βαθμολογία στην κατηγορία «Courseware», από τη διαδικτυακή πύλη της UNESCO.
  • Επίσης έχει κερδίσει το βραβείο MedidaPrix 2000, που είναι το πιο σημαντικό βραβείο e-learning σε χώρες όπως η Αυστρία, η Γερμανία και η Ελβετία.

Πληροφορίες-Εγγραφές: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε. Έντυπο Εγγραφής

Περισσότερες Πληροφορίες: 210-3846930

Είσοδος e-learning

Περιοδικό e-merologio

  
Το ΑΙΕ στα social NetworksΤο ΑΙΕ στα social Networks