Βασικές Αρχές Εκπαιδευτικής-Σχολικής Ψυχολογίας
Σεμιναριακός Κύκλος 6 Θεματικών Ενοτήτων
- Διάρκεια Προγράμματος: 2-4 μήνες
- Αναλογία σε διδακτικές ώρες: 100
- Εξ ολοκλήρου ασύγχρονη εκπαίδευση: 6 θεματικές ενότητες
- Δίδακτρα: 180€
- Εκπτώσεις: Άνεργοι 150€, Φοιτητές: 150€, Πολύτεκνοι 150€, ΑμΕΑ 150€
- Παρέχονται: Σημειώσεις - Βιβλιογραφία - Βεβαίωση Παρακολούθησης
Συγγραφείς Εκπαιδευτικού Υλικού-Επιμορφωτές:
Δρακοπούλου Ειρήνη, Ειδική Παιδαγωγός M. Ed., Συντονίστρια Σχολών Γονέων, Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας,
Μελίνα Μουρτζιάπη, Δρ. Παιδαγωγικών, Εκπαιδεύτρια Ενηλίκων,
Σεφεντίν Ερμιόνη, Φιλόλογος, Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής, University of London- UCL IoE, Microsoft Innovative Educator, Εκπαιδεύτρια Ενηλίκων, Κοΐνης Αριστοτέλης, Κλινικός Ψυχολόγος
- Γλώσσα Διδασκαλίας: Ελληνική
Θεματικές Ενότητες:
1) Η Ψυχική Υγεία Μαθητών και Σπουδαστών
Ο Ορισμός και τα Κριτήρια της Ψυχικής Υγείας, Σύγχρονες Θεωρίες για την Ψυχική Νόσο, Πολιτικές και Δομές για την Ψυχική Υγεία, Κοινωνική και Κοινοτική Ψυχιατρική, Η Πρόληψη των Ψυχικών Διαταραχών και οι Αρχές της Αποκατάστασης, Η Έννοια και το Πλαίσιο της Ποιότητας Ζωής: Ευτυχία, Ικανοποίηση, Ευεξία. Οι Ψυχικές Διαταραχές και η Αντιμετώπισή τους, Η Επιστήμη της Ψυχοπαθολογίας, Η Έννοια της Συννοσηρότητας στην Ψυχοπαθολογία, Το DMS, Διαπροσωπικές Σχέσεις και Ψυχοπαθολογία.
2) Θεωρίες και Εφαρμογές της Σχολικής Ψυχολογίας
Ορισμός και Ιστορική Εξέλιξη της Σχολικής Ψυχολογίας, Ο Ρόλος του Σχολικού Ψυχολόγου, Παροχή ψυχολογικών υπηρεσιών στη σχολική κοινότητα, Ψυχοδιαγνωστική αξιολόγηση- Συμβουλευτική, Αξιολόγηση των νοητικών ικανοτήτων, Αξιολόγηση της Προσωπικότητας, Αξιολόγηση της συμπεριφοράς του παιδιού από τους γονείς και εκπαιδευτικούς, Προγράμματα παρέμβασης στο σχολικό περιβάλλον, Εννοιολογικές–Θεωρητικές προσεγγίσεις για τα προγράμματα πρόληψης και προαγωγής της ψυχικής υγείας στο σχολείο, Μοντέλα παροχής υπηρεσιών ψυχικής υγείας και εφαρμογής παρεμβατικών προγραμμάτων στο σχολείο, Προγράμματα μαθησιακής υποστήριξης.
3) Θεωρίες και Εφαρμογές της Συμβουλευτικής Ψυχολογίας
Τα στάδια της Συμβουλευτικής, Τα χαρακτηριστικά του Συμβούλου Παιδιών, Μεταβίβαση, Το Μετατραυματικό Άγχος στα Παιδιά, Φόβοι-Φοβίες, Κοινωνικές Αναστολές, Βασικές Αρχές Επαγγελματικής Συμβουλευτικής, Επαγγελματικός Προσανατολοσμός.
4) Ο Εκπαιδευτικός σε ρόλο συμβούλου
Οι συμβουλευτικές δεξιότητες στην εκπαίδευση, Βασικές δεξιότητες για εποικοδομητική συμβουλευτική σχέση, Η Συμβουλευτική στο Σχολείο: Μεθοδολογία Εφαρμογής,Τεχνικές Συμβουλευτικής: Ενεργητική Ακρόαση, Ανατροφοδότηση, Αντανάκλαση, Ενθάρρυνση, Ερμηνεία, Παράφραση. Το Συμβουλευτικό Πλαίσιο για Ομάδες: Δεοντολογία, Αντιμετώπιση Προβλημάτων, Η Λειτουργία των Ομάδων.
5) Προβλήματα προσωπικότητας και συμπεριφοράς
Ορισμός της Συμπεριφοράς, Πότε μια Συμπεριφορά Χαρακτηρίζεται «Προβληματική», Διαχείριση Βίας και Συγκρούσεων Ανάμεσα στους Μαθητές, Πολιτισμικές Διαφορές και Κοινωνικές Ανισότητες, Ζητήματα Παραβατικότητας, Συμβουλευτική Παρέμβαση στο Σχολικό & Οικογενειακό Περιβάλλον. Σχολικός Εκφοβισμός και Διαδικτυακός Εκφοβισμός.
6) Προβλήματα Μάθησης
Σύγχρονες Θεωρητικές Προσεγγίσεις στις Μαθησιακές Δυσκολίες, Κατηγοροποίηση – Αξιολόγηση – Διάγνωση των ΜΔ . Ένταξη.
----------------------------------------------------------------------------------
ℹ️ Πληροφορίες:
📧 www.anoikto.edu.gr
📩 [email protected]
📨 698 68 09 035
📞 211 75 06 446
----------------------------------------------------------------------------------
Για να παρακολουθήσετε το σεμινάριο, είναι απαραίτητη, η δήλωση συμμετοχής, συμπληρώνοντας τη φόρμα που ακολουθεί:
mx7taf5gqm|00008E9992D3|aie|articles|soma|CC9AE856-E4B8-4F50-BBE5-42EF26591EC2